کد خبر: ۱۶۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳
شیرازه گزارش میدهد؛

 هنری‌ترین هفته حافظ در راه است

 تاریخ برنامه‌های هفته حافظ از ۶ مهرماه آغاز و تا ۲۰ مهرماه ادامه دارد؛ در این مدت برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله رونمایی از آلبوم خلوت‌نشین، اجرای تئاتر لسان‌الغیب، گردهمایی حافظ پژوهان و معرفی بازی «رندو» اجرا خواهد شد.

  به گزارش خبرنگار واحد فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، نشست خبری هفته فرهنگ و هنر حافظ به مناسبت گرامیداشت حافظ؛ امروز صبح مصادف با سوم مهر سال ۱۴۰۳ با حضور حمیدرضا قانع رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شیراز، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، غلامرضا خوش‌اقبال دکترای ادبیات و پژوهش‌های ادبی و سعید حسام‌پور رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز و محمد حاتمی بازیگر، برگزار شد.

 در این نشست غلامرضا خوش‌اقبال، محمد حاتمی و سعید حسام‌پور، محمد ثابت اقلید و حمیدرضا قانعی به ایراد سخن پرداختند و سپس از پوستر مراسم هفته حافظ رونمایی شد.
 
 مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: برنامه‌های هفته حافظ از ۶ مهر شروع و تا ۲۰ مهرماه ادامه دارد؛ ساعت بازدید از برنامه‌ها مانند عید نوروز است. در این مدت برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله رونمایی از آلبوم خلوت‌نشین، اجرای نمایش لسان‌الغیب، گردهمایی حافظ پژوهان مطرح کشوری، معرفی بازی «رندو» به کودکان در جهت آشنایی بیشتر با حافظ اجرا می‌شود.

 حمید رضا قانعی ادامه داد: از ۶ تا ۱۵ مهرماه اجرای تئاتر لسان‌الغیب و همچنین در ۱۷ مهرماه از آلبوم موسیقیایی خلوت‌نشین برگرفته از اشعار حافظ با آهنگ‌سازی و حضور هنرمندان شیرازی رونمایی می‌شود که در یکی از قطعات این آلبوم، علی زند وکیلی هنرمند معروف شیرازی خوانندگی می‌کند.

 وی بیان کرد: در روز ۱۹ مهرماه در گردهمایی حافظ پژوهان، تعدادی از اساتید و بزرگان علم و ادب از جمله بیژن عبدالکریم، مجید پویا، علیرضا مظفری استاد دانشگاه ارومیه، جواد مرتضایی استاد دانشگاه مشهد سخنرانی خواهند داشت، همچنین در هفته حافظ از افرادی که در خصوص حافظ‌شناسی فعال بوده‌اند تجلیل می‌شود که این مراسم با حضور هنرمندان و مسئولین کشور برگزار خواهد شد.
 
 قانعی گفت: از دیگر برنامه‌های هفته حافظ در روز جمعه ۲۰ مهرماه اجرای ارکستر در تالار حافظ و بعد از آن ساعت ۹ شب در آرامگاه حافظ اجرای نمایش لسان‌الغیب با موضوع زندگی‌حافظ به کارگردانی محمد حاتمی و خوانندگی ترکاشوند برگزار می‌گردد، فروش بلیت این نمایش در روزهای آتی آغاز می‌گردد.
 

انتهای خبر/ 224224
 

نظرات بینندگان